Παρασκευή 4 Σεπτεμβρίου 2015

Δημιουργούμε την «Κύμη με σύγχρονες συγκοινωνιακές υποδομές»




Ξεκάθαρη στόχευση:
Ανάπτυξη βασικών υποδομών μετακίνησης και τρόπων και μορφών αστικής μετακίνησης για τους πολλούς (ήπιοι τρόποι μετακίνησης) -
παρά για τους λίγους (..ΙΧ οχήματα)!


  1. «Βιώσιμη» πόλη και βιώσιμες γειτονιές! Ανατροπές στη «γκρίζα» καθημερινότητα!
  2. Μετακίνηση των πολλών: βασική προτεραιότητα! Ανάπτυξη «τουρισμού της μετακίνησης»
  3. Μετακίνηση για τους πολίτες με κινητικές δυσκολίες και τα ΑμεΑ!!
  4. Νέες Ιδέες στη Στάθμευση στην πόλη!
  5. Κοντά στον πολίτη! Ο δήμος για την εξυπηρέτηση του πολίτη, για την πόλη & τα «συγκοινωνιακά»!
  6. Σύγχρονη και «φωτεινή» πόλη!


Δήμος με τόλμη και Ιδέες!



Εναέρια Μετακίνηση στην Κύμη
(πρόταση συστήματος τελεφερίκ)
(πρώτες σκέψεις)


Εισαγωγικά:
Η πρόταση για ένα σύστημα εναέριας μετακίνησης ατόμων με σύστημα αναρτημένου καλωδίου (τελεφερίκ) από την παραλιακή ζώνη (Πλατάνα) προς την Κύμη μπορεί να αποτελέσει νέο αναπτυξιακό στοιχείο-πρόταση αλλά και σημντικό πεδίο έρευνας αρχιτεκτόνων, χωροτακτών, πανεπιστημιακών και ειδικών. Μπορεί, για παράδειγμα, να ενταχθεί σε ειδικότερη θεματική ενότητα ενός ερευνητικού προγράμματος. Η πρόταση αποτελεί αναμφισβήτητα μια ουσιαστική μέθοδο ανάδειξης της τουριστικής σημαντικότητας της πόλης της Κύμης και της περιοχής.

Η οπτική θέαση της παραλιακής ζώνης είτε γίνεται από ψηλά είτε από τις κοντινότερες στη θάλασσα (με κατεύθυνση προς τους λόφους δυτικά) είναι εντυπωσιακότατη. Η εξαιρετική τοπογραφία έχει απεικονισθεί τόσο στο μακρινό παρελθόν όσο και στις σημερινές μέρες με θαυμαστά αποτελέσματα. Άλλωστε, είναι γνωστό σε όλους ότι η θέαση μιας περιοχής ή μιας πόλης από ψηλά περιλαμβάνει και το στοιχείο της ιπτάμενης «θεώρησης», προσδίνοντας το μυστήριο και την αίσθηση της εναέριας ανθρώπινης και δημιουργικής «εποπτείας-κυριαρχίας».

Η περιοχή φαίνεται ότι διαθέτει όλα τα απαραίτητα χαρακτηριστικά στοιχεία αλλά και τα τεχνικά πλεονεκτήματα για την εισαγωγή ενός συστήματος «καλωδιωτής» εναέριας μετακίνησης (τελεφερίκ). Αυτό το σύστημα μετακίνησης θα προσθέσει σημαντική αξία στην τουριστική ανέλιξη και ενσωμάτωση στις τουριστικές πόλεις και στην τελική και συντονισμένη προσπάθεια περαιτέρω ανάδειξης, προβολής της πόλης και της περιοχής ως προορισμού. Θα αποτελέσει ένα βασικό «συστατικό» της δικής της ταυτότητας.

Τόσο η οικιστική δομή της πόλης, με σειρά οικοδομημάτων κάθε χαρακτήρα όσο η ύπαρξη μιας μακριάς, ήπιας και απρόσκοπτης αστικής θαλάσσιας ακτογραμμής στο Αιγαίο και του εντυπωσιακού λιμανιού, συνθέτουν μια πρώτης τάξης ελκυστική «γραμμή θέασης» από ψηλά.

Πρέπει να ενταχθεί σκαρίφημα ή Σχέδιο/φωτογρ.: Ο άξονας διέλευσης τμήματος της εναλλακτικής διαδρομής

Οι γραμμές/γραμμή του εναέριου συστήματος μετακίνησης (τελεφερίκ) πρέπει να δομηθούν σε πυλώνες αρκετά υψηλούς και ενταγμένους μορφολογικά με τον καλύτερο τρόπο στον αστικό ιστό ή σε περιοχές κοινόχρηστων χώρων πρασίνου. Σε αντίστοιχους γειτνιάζοντες χώρους θα προβλεφθούν χρήσεις και χώροι διαμετακίνησης και διαλειτουργικότητας (αλλαγής) των μέσων μεταφοράς (μικροί τερματικοί για δημοτικό λεωφορείο, χώροι ενοικίασης και απόθεσης ποδηλάτων, πεζοδιαβάσεις και χώροι στάσης για ξεκούραση κ.λπ.).

Το σύστημα προορίζεται να αποτελεί έναν εξαιρετικά ενδιαφέροντα τρόπο να «περιηγηθείς» από ψηλά την πόλη ιδιαίτερα όταν οι καιρικές συνθήκες είναι ευνοϊκές. Μπορεί να περιλαμβάνει ειδικό σύγχρονο κουβούκλιο μεταφοράς χωρητικότητας π.χ. μέχρι 20 ατόμων (δηλ. μπορεί να είναι μέσης χωρητικότητας). Το σύστημα αυτό, ωστόσο, θεωρείται ιδανικό κυρίως σε περιπτώσεις που οι πόλεις διαθέτουν εξαιρετική προοπτική ή έχουν διατηρημένα παλιά τείχη, ακροπόλεις ή σημαντικά οικιστικά συγκροτήματα παλιότερων εποχών (κάστρα, ναούς κ.λπ.). Το κουβούκλιο είναι τεχνικά δυνατό να μπορεί να περιστραφεί στον άξονά του ώστε να προσθέτει ‘δυναμική’ θέαση και δυνατότητες άνετης φωτογράφησης.

Από το ‘όχημα’ (σύστημα) θα μπορεί καθαρά και με χαρακτηριστική άνεση ο επισκέπτης να διακρίνει από πάνω το όμορφο λιμάνι και τα παραθαλάσσια, τις συνοικίες, ολόκληρη την περιοχή της πόλης και του παρακείμενου ανάγλυφου των αγρών και του δάσους, την αναπλασμένη παραλία, την όποια υπό ανάπλαση περιοχή, και τυχόν αρχαιολογικούς χώρους αλλά και τη θέαση στο ανοικτό γαλάζιο του Αιγαίου πελάγους που «κόβει την ανάσα»…!


Προτάσεις-Σενάρια εναλλακτικών Διαδρομών
Εναλλακτική Διαδρομή 1:
Εναλλακτική Διαδρομή 2:

Σημεία Προσοχής και Ειδικότερης Λεπτομερούς Μελέτης

Ιδιαίτερη σημασία πρέπει να δοθεί στη σχετική μελέτη σκοπιμότητας και εφικτότητας που οφείλει να συνταχθεί για το σύστημα στα εξής:
Στόχοι του έργου, υποστήριξη «φιλοσοφίας» και διαρκείς προοπτικές του έργου, φόρτοι, σενάρια και προσεκτικές αναλύσεις ως προς τις προτάσεις διαδρομών με πλήρη ανάλυση πλεονεκτημάτων και μειονεκτημάτων, κοστολόγηση κάθε σεναρίου και εναλλακτικής πρότασης, κυκλοφοριακή μελέτη, χωροθέτηση σημείων εκκίνησης και τερματισμού, χωροθέτηση σημείων υποστηρικτικών λειτουργιών (εκδοτήρια, χώροι υγιεινής, ανάπαυσης κ.λπ.), χώροι και μέθοδοι τουριστικής προβολής και πώλησης χαρτών κ.ά..

Αντίστοιχη έμφαση πρέπει να δοθεί στην εμπεριστατωμένη διερεύνηση του μήκους της διαδρομής, του βέλτιστου ύψους κοστολόγησης του εισιτηρίου (έρευνα, με διάφορες «δομές» και διαβαθμίσεις, π.χ. ηλικιακή έκπτωση, έκπτωση σε περίπτωση ομαδικής έκδοσης, εισιτήριο απλής διαδρομής/χωρίς την επιστροφή, «χρονικά» εισιτήρια, πχ. διάρκειας μιας μέρας, ενιαίο εισιτήριο, δηλ. να ισχύει και για επιβίβαση σε δημοτικό ποδήλατο ή σε τοπική δημοτική ή διαδημοτική γραμμή λεωφορείου ή να εξασφαλίζει έκπτωση σε είσοδο σε τοπικό μουσείο ή δημοτικό εκθεσιακό χώρο κ.λπ.).

Τέλος, η πρόταση υλοποίησης πρέπει να διαθέτει ξεκάθαρη διαδικασία ενημέρωσης του πολίτη και μεθοδολογία (βήματα) διαβούλευσης πριν την τελική απόφαση υλοποίησης.



Για τη σύνταξη:
Γιάννης Τόσκας,
Συγκοινωνιολόγος (MS-MUP),









Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου